"הפריפריה לא תממן את ת"א" דיון בוועדה על רפורמת התחבורה

אבי רבינא ואיתי גדסי No Comments on "הפריפריה לא תממן את ת"א" דיון בוועדה על רפורמת התחבורה

היום התקיים דיון בוועדת הכלכלה בכנסת על הרפורמה בתחבורה הציבורית של השרה הקודמת מרב מיכאלי. סגן שרת התחבורה מקלב: "יש בה צדדים טובים, לא נבטל אותה, אלא נשנה אותה"

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לאחר שבמערכת הבחירות הובטח לשנות את הרפורמה של שרת התחבורה הקודמת מרב מיכאלי היום התקיים דיון על כך בוועדת הכלכלה בראשות היו"ר דוד ביטן.

סגן השר במשרד התחבורה ח״כ אורי מקלב שנכח בדיון אמר: "הממשל הקודם רצה להעביר נוסעים מהרכבת לאוטובוסים. זאת לאור המחסור בקרונות ואוטובוסים, להביא קרונות זה כמה שנים, אנחנו פועלים כעת להביא לפתרון כולל בנושא האוטובוסים, זה משימה לאומית להתגבר על משבר הנהגים. לצערינו הורדת ההנחה בערך הצבור פגעה בנוסעים המזדמנים".

"דעתנו היא שצריך לשנות את הרפורמה, נכון שיש בה צדדים טובים ולכן לא נבטל אותה, אלא נשנה אותה. אנשים שהיו משלמים מאות שקלים משלמים היום 220 שח שזה הנחה משמעותית" הוסיף מקלב. "שרת התחבורה ביקשה לבחון את הנושא. עמדתנו היא שהפריפריה לא צריכה להיפגע, לא יעלה עלה דעת שאנשי הפריפריה יממנו את אנשי תל אביב, הרפורמה צריכה להיטיב עם כולם ככל האפשר".

"האיזון היה החופשי חודשי אבל יש אזורים שלמים בהם יש פגיעה ממשית" הסביר מקלב. "במקומות האלה צריך להחזיר את ההנחה לפרירפיה לאותם מקומות בהם הייתה פגיעה. מדיניות המשרד הייתה תמיד להביא עוד משתמשים לתחבורה הציבורית והרפורמה הזו נוגדת זאת היא אינה מעודדת מעבר מרכב פרטי לתחבורה הציבורית, אנחנו חייבים לתמרץ נוסעים מזדמנים בדימונה, בביתר עלית ובתל אביב".

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח״כ, תא״ל (במיל׳) מירי רגב פרסמה את עמדתה בנושא וכתבה: "הפריפריה לא תממן את תל אביבעם כניסתה לתפקיד הנחתי את רשות התחבורה הציבורית לבחון את רפורמת התעריפים בתחבורה הציבורית. אתנגד לכל רפורמה אשר פוגעת בעיקר בפריפריה. לא יתכן כי תושבי הפריפריה יממנו את תושבי תל אביב רבתי".

לקראת הדיון בועדת כלכלה, עדכנה השרה את יו״ר הוועדה כי הנושא בבחינה במשרדה, ולאחריה יוגשו המסקנות שלא יאפשרו פגיעה בציבור בפריפריה או כל ציבור אחר בו הרפורמה הקיימת פגעה.לאחר המלצות משרד התחבורה, השרה תקבל את ההחלטות אשר יהיו לטובת כלל אזרחי ישראל במטרה לעודד את השימוש בתחבורה הציבורית.



0 תגובות